söndag 28 september 2008

Det blåser en vind,

som har varit kuling, ivf här!!
Den har skakat ner många vackra löv så att de ligger på marken, men idag har det lugnat ner sig betydligt.

Jag har vaknat för tidigt efter jobbet i dag, och har haft ont i huvudet. Har väl mest av allt betett mig som precis det jag är, en sur klimakteriekärring....

De jagar en del här, och då står det på vägen till oss en skylt, en olikt gulfärgad varningstriangel.
På den står : VARNING! Jakt med drivande hund!

Sofie fick den roliga idén att:
Tänk om det stod ( att vi bytte ut & klistrade på typ) : VARNING!Jakt med drivande snigel!
Det hade bannemej varit en ovanlig sorts jakt.
Och tänk, hur låter en drivande snigel & hur fort går det (üff, üff- jättetyst- i 2,53 cm i minuten??)
Det slutade med att vi skrattade som 17 i bilen.

Tänk om hon som brukade rasta de små jakttaxarna kom och sade till sin man (de har annan hund till älgjakten):
Kolla sniglarna, är de inte ovanligt pigga idag?? - vi skrattade ännu mer...

Så fruktansvärt dålig humor har vi, men herregud så roligt!!

Nu är resan beställd, ivf till Hong- Kong.
Vi är borta 21:e nov till 3:e februari!
Jag längtar redan!
Vi har bestämt att det blir Malaysia & Filippinerna!
Skit samma om det är regntid på en hel del av ställena, det är inte bara den värsta tiden & det är väl inte den stora turistinvasionen då heller.
Vi brukar i och för sig ite välja de "värsta" ställena, men ändå!

Nej, nu skall jag till jobbet! HEJ!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida