fredag 12 september 2008

Läsa det kan jag... Det kan Du med och alla kanske inte gillar det jag skriver nu, moraliskt sett.... NI ÄR VARNADE!!

Har nu "roat" mig med att läsa diverse utdrag ur rättegången mot "den kända artisten" som våldtagit en barnflicka - sägs det.

Han verkar uppenbarligen ha problem med att hålla ihop sin historia när man nu skall bestämma om han verkligen våldtagit eller inte.

Det känns för mig ändå som ett underligt arrangemang, alltihop.

Vad gjorde han ens med diverse kroppsdelar i så nära kontakt med henne, masserandes osv. när hon var en BARNFLICKA som (iofs.var 18, men det är bara en laglig ålder i detta fall tycker jag)var med i en arbets/beroendesituation på vad som uppenbarligen var en turné??

Nu säger han t.o.m. enligt tidningarna att vissa kroppsdelar kan ha "reagerat" (för honom positivt, men för henne väl redan då negativt kan jag tänka mig...)

Skall man verkligen bete sig så mot någon i en beroendesituation som man på ett eller annat sätt redan "bestämmer" över och "dominerar"???

För mig - om jag hade haft ngn relation med en sådan man - som själv hade erkänt ett sådant beteende så hade det varit "over and out" dvs. om jag varit hans fru eller sambo etc.

Om man är vuxen och har ett förhållande som man har problem med och man upplever en otrohet, då kan man gå vidare ,anser jag (givetvis då med människor som frivilligt varit i situationen)om man vill vara ihop och verkligen försöka.

Jag kan också acceptera alternativa livsstilar av alla de slag när det gäller samvaro i säng & för övrigt med vuxna medvetna människor, det är OK (typ queer, storfamiljer, fria förhållanden,BDSM).

Vill man prova det så var så god, för min del!

Var och en är sin egen lyckas smed , och sanningen att säga så har väl alla något "skelett" i denna eller någon annan garderob...
Men detta under förutsättning att man är - som det sägs så väl på engelska- "consenting adults" dvs. vuxna som vet och vill göra det.

Denna rättegång verkar dock inte handla om detta, utan det handlar faktiskt om hur långt man kan gå med någon som redan uppenbarligen upplevt något obehagligt och förnedrande innan det skall kallas våldtäkt.

Det är faktiskt jämförbart med om jag skulle finna mig en äldre person som är helt vid sina sinnen (dvs ej senildement) som jag i egenskap av vårdare/USK etc. skulle ha en "relation" med (och de i sin tur skulle känna sig utnyttjade och/eller våldtagna, som i detta fall som är i media nu).

Bara med den monumentala skillnaden att det skulle bli ett enormt hallå om detta , eftersom det skulle vara "äckligt" i mångas ögon och att dynamiken skulle vara så tydlig.....
Det är ju helt klart vem som skulle vara den "beroende".

För att inte tala om att det skulle vara "fel" kön på förövare och offer vilket -av någon anledning-är mycket värre för många än det vanliga som händer dag efter dag:
Kvinnor som blir missbrukade/förnedrade/våldtagna av en (ofta närstående) man.

Man skulle säkert inte i detta fall heller framhålla offrets "utmanande kläder"(det går ju inte med en gamling...)
som man ofta gör i ett vanligt våldtäktsmål (dock vet jag inte om det görs i just detta rättsfall med "artisten")
- förutom att han sagt sig ha sidenkalsonger med Musse Pigg-mönster (UÄÄÄHHHH!!!! jag får illamåendekänslor....beklagar!!!) på sig....enligt tidningen.

Så tänker jag, fastän jag många gånger känner mig lik Nalle Puh, en björn med liten hjärna....
Men det snurrar fasligt i den trots det!

Idag blåser det och solen lyser klart och fint, det är riktigt ljust och härligt ute.

Men det märks verkligen att hösten kommit, och det med besked, det är ett helt annat "bett" i luften nu.
Kinderna blir fort röda och luften är klar och kall!

Det är kul att planera resa också, det verkar som allt skulle gå i lås så att vi kan ta oss iväg, men man skall inte "ropa hej förrän man är över ån" så att säga.

Sol och vind till Er alla!!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida