söndag 14 september 2008

SVAMP,SVAMP & MERA SVAMP!!!

Ja det är faktiskt på gränsen till groteskt hur mycket svamp man hittar ute i markerna nu...
Skulle ta mig en tur för att koppla av efter jobbet - var lite irriterad på en något "hysterisk" och tjötig arbetskollega, som "rotar fält" på natten - så jag gick i skogen.
Skulle bara bli en liten tur, och det blev en något längre en, och massa svamp hade jag med mig hem....

Hacka, laga, stuva och frysa.... det börjar nästan bli rutin nu.....
Men det är ju , som sagt, en lyx att ha det sen.

Man skulle ta och sälja svamp, det betalas gott för den på restaurangerna i Norge, vi har ju så nära dit.

Tyvärr skall det göras också, det stannar nog på tankestadiet....

Det har också, för omväxlings skull, varit helt UNDERBART väder!!
Strålande sol, kallt och klart, riktigt briljant höststuk på det hela!

Nu är det bara en natt till - i natt alltså - och sen är jag ledig lite.

Det är också VÄLDIGT skönt att ha värmeslingor i badrumsgolvet, de är igång nu .....
WOOAAHH vilken lyx, när det f.ö. är kallt.....

Fullmåne är det , det blir man lite underlig av - MOAHHHAHHHAAAAHHHH!!!- det är så man skulle varit ute på vandring i natten och sen krupit in mellan lakanen därhemma i stället för att vara här.....

Men, men ...
Man kan inte få allt som man vill här i världen!!!

Får väl njuta utav månens kalla sken - det kvinnliga Yin - under natten!

Mycket Yin till Er alla!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida