måndag 8 september 2008

Vardag.

Gick och lade mig rätt sent i går.

Gick upp okristligt tidigt, 07.00 i dag.
Det är egentligen inte så mycket att gnälla om, egemtligen, jag vet att många, många går upp så tidigt varje dag.
Har gjort det själv långa perioder i mitt liv utan några egentliga problem.....

MEN ÅÅÅÅ vad segt det är när man inte är van....
Eftersom jag jobbar natt så brukar det inte vara just den tiden jag vaknar vanligtvis, och det påverkar säkert trots att jag inte ligger och sover hela dagarna när jag är ledig.

Annars regnar det INTE nu, det är trevligt, men det är en hel del grått ändå.
Blåser gör det, det rasslar och skakar runt huset.

Skulle egentligen ha varit på soppmiddag hos kompisarna i går, men vi lämnade återbud för att istället vara hemma och pyssla....
Det var skönt, och behövligt, man är så gammal nu så det är mysigt att bara vara hemma och pyssla och få grejat iordning och slappa sen.

"Morgonsoffan" som brummar på TVn i bakgrunden får mig att vilja gå till sängs igen, men vi skall iväg strax, till mathandel & husläkare så denhägrande varma , mjuka, gosiga sängen får stå tom ett tag till.

Igår vart det förresten NY svamp, men inga Karl Johan, de verkar var slut för denna gång, ivf här.....Kantareller, trattkantareller, taggsvamp & div. andra soppar (som apelsinsopp - tror jag de heter, känner till dem på litauiska där de heter "rödingar" ungefär - + div. andra släktingar till dessa.)

Hösthälsningar!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida