tisdag 23 september 2008

KRÄMILDJUUUU!!!

Som Gastons chef brukar utbrista i denna superba serie....
Varför jag har det ordet i huvudet just nu, ja det kan ju någon roa sig med att förklara för mig.....

Igår var vi på Ikea Bäckebol, och där fick vi handlat saker som gjorde att vi numera har en toppen "skopåtagningsbänk" i vår stora men långsmala hall här i Göteborg...
Ett långt hyllplan i ekfaner, och tre vita pallar, såna som man kliver på i badrum om man är liten, för att nå upp, och vips en jättebra och låååååång bänk!!
Sen så var jag riktigt duktig och gjorde en marknadsunderökning om Ikea, och blev för detta belönad med en gratis meny på bistron - som det så vackert kallas - i ingången.
Det blev korv & dricka (sockerfri sådan för att ivf ge sken av att vara nyttig....)

Annars var vi och handlade mat, bl.a. god gravad lax från Hörvik, det är alltid bra att ha, man tröttnar aldrig på det tycker jag.

På kvällen blev det sista avsnittet av Poirot, och en hel del vin och en riktigt stor blessyr i våra föresatser att inte äta sent.....

PELMENI!!!! Det är lettiska ravioli typ som är jättegoda.....och dem satt vi och åt mitt i natten......OJ,OJ,OJ!!!

Det blir extra tortyr med stavarna i dag( stavgång, det där töntiga som medelålders något plufsiga damer hurtigt ägnar sig åt....)runt och runt i Keillers park!!
Men tro det eller ej, det är faktiskt riktigt kul!

Nej, nu måste jag flytta på bilskrället, vi har inte fått plats på vår vanliga gata i dag!!

Gråa hösthälsningar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida