torsdag 14 augusti 2008

Bättre sent än aldrig...

Ja då har man gjort något för första gången i sitt liv igen!

Startat en blogg.... Hur nu det skall gå....

Är en Kärring/Käring (för Dem som vill välja skall möjligheten finnas!!) i mina bästa år dvs. en hel del "gammal i ansiktet mitt".

Jag har strax uppnått den aktningsvärda åldern 47 år, är stor, okonventionell (säger de som känner mig) samt mkt verbal, men med åldern har jag lärt mig att inte vara det alltid ( vid vissa tillfällen är det bra att tänka efter före).

Har tre stora barn från 21 till 25 år, lever med en kvinna nu, efter ett 23 år långt äktenskap (som inte heller var av det vanligaste slaget)
Det slutade med en skilsmässa som inte var av typen " vi skiljs som vänner", tyvärr!

Men nu har mitt ex och jag helt hyfsad kontakt, och pratar till trots för alla omständigheter - som är av ett sånt slag att man inte kan göra ngt åt dem - helt Ok och kan umgås obehindrat, ja t.o.m. sitta uppe på nätterna och prata igenom allt och ingenting som vi behöver prata om.
Det tog tid att nå dit, det skall ni veta!

Anledningen till att jag startar en blogg just nu är att behovet uppstått, på ett plötsligt och oförberett sätt, har en massa som jag MÅSTE få ur mig & en hel del annat som jag VILL skriva om.
MÅSTE och VILL är två helt olika saker, men behovet att skriva är lika stort i bägge fall.

Ordet MÅSTE symboliserar just nu delar av mina relationer med närstående, problem man kan ha i livet, och annat som känns absolut nödvändigt för att man skall gå vidare.

VILL är min lyckliga kärlek till mina barn och min partner,min mamma (men lite utav henne hör hemma i kategorin ovan också) reseberättelser från långresan i Asien, god mat & dryck som är en passion och små, små ting i det dagliga livet som lyser upp tillvaron.

Anledningen till att jag skriver lycklig kärlek är att det finns olycklig sådan också, och vad det innebär kommer denna blogg med största säkerhet handla om också - fast inte bara, det lovar jag!

Många blåsiga hälsningar från "Hising Island" , Gbg

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida